Facebook

środa, 8 sierpnia 2012

Kruche ciasto z rabarbarem i pianką

Przepis na to ciasto otrzymałam od p. Leny.
Razem z moją Mamą wypróbowałyśmy go kilkakrotnie z użyciem różnych owoców i za każdym razem ciasto było znakomicie.

Dzisiaj chciałam Wam zaprezentować wersję z rabarbarem.


Składniki:

Ciasto:
3 szklanki mąki
3 żółtka
200 g tłuszczu (masło+margaryna)
3 łyżki cukru pudru
cukier waniliowy

Pianka:
3 białka
ok 1/2 szklanki cukru

rabarbar

Wykonanie:
Rabarbar oczyszczam i kroję na drobne kawałki.

Przesianą mąkę łączę z cukrem (pudrem i waniliowym), dodaję schłodzone, drobno pokrojone  masło i żółtka. Szybkim i zdecydowanym ruchem zagniatam ciasto.
2/3 ciasta wylepiam na wcześniej przygotowaną foremkę (najlepiej wyłożoną papierem do pieczenia) i nakłuwam widelcem a 1/3 owijam folią i wkładam do zamrażalnika.

Ciasto podpiekam przez kilka minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.
Na podpieczonym kruchym cieście rozkładam rabarbar i ścieram na to 1/3 schłodzonego ciasta.
Piekę ciasto około 30-40 minut.

Białka ubijam na sztywną pianę dodając powoli cukier.

Upieczone ciasto wyjmuję z piekarnika, nakładam pianę i zapiekam jeszcze około 15 minut.

I gotowe!


Ciasto   dodaję do 5 akcji kulinarnych:

Smakołyki na piknikiZ dziećmi i dla dzieci

3 komentarze:

  1. Witam;) piekę identyczne ciasto ale zawsze daję tylko masło a w tym przepisie widzę,że dajesz masło+margaryna tak? jaka jest różnica w cieście kruchym jeżeli zmieszamy te dwa tłuszcze?

    pozdrawiam Kama;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze że ja zazwyczaj używam tego co akurat mam :) ale zazwyczaj jest to masło. A przy zmieszaniu różnicy większej nie wyczuwam. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Kama


      Dziękuję za odp;-) z masłem ciasta kruche są najsmaczniejsze:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz ;)